Dodawanie własnych pomieszczeń (renderów), widocznych we Floori Lite

Aby móc dodać własne pomieszczenie do wizualizatora Floori Lite, należy stworzyć odpowiedni render. Renderowanie w grafice trójwymiarowej obejmuje analizę modelu danej sceny oraz utworzenie na jej podstawie dwuwymiarowego obrazu wyjściowego w formie statycznej lub animacji. Podczas renderowania rozpatrywane są m.in. odbicia, cienie, załamania światła itp. Poniżej znajduje się przykład renderu pokoju:

Aby render pomieszczenia był możliwy do użycia w wizualizatorze Floori Lite, powinien być on stworzony według poniższych wytycznych:

 

Wytyczne do przygotowywania ujęć, maski oraz lightmapy:

 

  • Rozdzielczość ujęcia (renderu) w standardzie –> 2k = 2048 × 1080 , lub full HD = 1920 x 1080
  • Wszystkie pliki (ujęcie + maska + lightmapa) powinny być w rozszerzeniu .jpg
  • maska:
    • musi być w takiej samej rozdzielczości jak render
    • podłoga powinna być biała a cała reszta czarna (nieprzezroczysta, tylko czarna)

  • lightmapa (czarno biały obraz pokazujący światła i cienie padające na podłogę):
    • należy zwrócić uwagę, aby gradient czerni i bieli na lightmapie był łagodny – żeby nie było tzw. przepaleń:
    • poprawna lightmapa:
    • nie musi być bardzo wysokiej jakości, wystarczy, aby posiadała około 50% mniej sampli niż w renderze, a jej rozdzielczość to połowa rozdzielczości ujęcia (renderu)
    • podłoga dla light mapy, zamiast materiału desek/wykładziny/płytek itd. powinna być zamieniona na szary kolor:
    • Parametr „Roughness / Glossiness” dla szarej podłogi – około 0.5 (lub wedle uznania)
    • wszystko poza podłogą MOŻE zostać zamaskowane, ale nie musi (plik będzie miał wtedy mniejszy rozmiar)

Przykład poprawnej lightmapy:

 

Wymagane parametry perspektywy/ kamery:

 

  • Wysokość kamery nad podłogą
  • Kąt widzenia kamery w stopniach (field of view)
  • Obrót kamery w Osi X Y i Z ( gdzie oś Z jest osią pionową)
  • Kamera  niestety nie może być przesuwana horyzontalnie czy wertykalnie – tak zwany 'shift'  – co jest dość popularnym zabiegiem w wizualizacjach wnętrz . W przeciwnym wypadku algorytm Floori nie będzie w stanie zrozumieć perspektywy ujęcia.

Przykład parametrów kamery:

Height = 1.6 m
FOV = 73.7398 d

Rot X = 90 d
Rot Y = 0 d
Rot Z = 0 d

Nasi specjaliści służą pomocą

Ceny implementacji własnych pomieszczeń:

  • Na podstawie renderu 3D z dostarczonymi parametrami kamery: 270 PLN/pomieszczenie
  • Na podstawie zdjęcia z dostarczonymi parametrami kamery: 270 PLN/pomieszczenie
  • Na podstawie zdjęcia bez dostarczonych parametrów kamery: 400 PLN/pomieszczenie

Na życzenie możemy przygotować render wedle Państwa wymagań przy stawce: 80 PLN / 1h. Prace nad renderem trwają zazwyczaj od 8 do 10 godzin. W przypadku takiej usługi mogą państwo również dostarczyć modele 3D lub inne parametry do użycia w projekcie.

Join the companies boosting their sales with our comprehensive flooring visualizer & sales tool

Where to find us?

North America - Austin, USA

+ 1 (616) 485 6925

EMEA & APAC

+48 790 495 310

South America

+55 (11) 9 6619-6158

Poland - Warsaw, Poland

+ 48 790 495 310

floor visualizer map

Contact Us

Questions, ideas or feedback?
Send us a message and we’ll get back to you as soon as possible!